Login or Register for free!
tpl_logo_l tpl_logo_r
tpl_top_l Home > Μουσικά θέματα > @ Εγχειρίδιο - Midi Protocol & Sampling > Info για σύνθεση ήχου σε ένα synthesizer tpl_top_r
MIDIPART - MENU
USERS PAGE
Hi Guest
Ľ IP: 52.87.253.202
Username
Password
Lost password
Register

Last 5 Users
tourlas KimessDode Azurbosna anestiscat opajack

People online
24
Users online
0
Guests online
24
01: United states 54.36.x.x
02: United states 54.36.x.x
03: United states 54.36.x.x
04: United states 54.36.x.x
05: United states 54.36.x.x
06: United states 54.36.x.x
07: United states Google spider
08: United states 54.36.x.x
09: United states 54.36.x.x
10: United states 54.36.x.x
11: United states 54.36.x.x
12: United states 54.36.x.x
13: United states 54.36.x.x
14: United states 54.36.x.x
15: United states 54.36.x.x
16: United states Google spider
17: United states 54.36.x.x
18: United states 54.36.x.x
19: United states 54.36.x.x
20: United states 54.36.x.x
21: United states 52.87.x.x
22: United states Google spider
23: United states 54.36.x.x
24: United states 54.36.x.x
 
Info για σύνθεση ήχου σε ένα synthesizer
Date 03/03/2010 08:04  Author admin  Hits 606  Language Global

Σκεφτηκα να ανοιξω αυτο το θεμα, για να σας δωσω (οσο μπορω) καποια στοιχεια που αφορουν στην ποιο κλασσικη μεθοδο συνθεσης ηχου ενος Synthesiser...
Θελω με αυτον τον τροπο να βοηθησω απο την μερια μου ολους εσας που θελετε να φτιαξετε καποια πραγματα ομως ισως να βρισκετε τεχνικες δυσκολιες....
Αυτα που θα πω εχουν να κανουν με τα βασικα μερη του Synthesiser, και απο εκει και περα ειναι στην δικη σας ορεξη να το ψαξετε περισσοτερο......

Λοιπον....
Γινεται λογος λοιπον, για την αφαιρετικη (κλασσικη μεθοδος συνθεσης ηχου σε ενα Synth) οπου θα προσπαθησω να σας δωσω καποιες χρησιμες πληροφοριες που αφορουν στα βασικα στοιχεια που απαρτιζουν μια μηχανη συνθεσης ηχου σε ενα Synth.....

Aς παρουμε ομως τα πραγματα απο την αρχη με λιγη ιστορια....
Ολα ξεκινησαν με την ανακαλυψη του ηλεκτρισμου....

Αυτο ηταν η αρχη για μια νεα πορεια στην ανθρωποτητα, που πραγματικα εγινε κινητηριος δυναμη για να κανει εκατομμυρια επιτευματα.....
Ο πρωτος λοιπον που συνελαβε και υλοποιησε την ιδεα για ενα ηλεκτρικο οργανο ηταν ο Thaddeus Cahill (1867 ? 1934) οπου το 1897 κατασκευασε το πρωτο ηλεκτρικο οργανο στην ιστορια....
Το Telharmonium.

oπου ο ιδιος αργοτερα του εδωσε το ονομα "synthesizing."
Ζυγιζε περιπου 200 τονους!!!!!!.....Λιγο βαρυ εεεε.....
Αυτο λοιπον ηταν η αρχη....
Ακολουθησαν και αλλοι εφευρετες οπως ο Leon Theremin, o Laurens Hammond, Maurice Martenor, και τελος αυτος που πραγματικα απογειωσε την ιδεα, ο μεγαλος (και αειμνηστος) δασκαλος Mr Robert Moog.....
Αυτος πραγματικα με το Moog Modular Synthesiser (1964)

και το κυριοτερο με το πρωτο φορητο synhtesiser στον κοσμο, το    Minimoog (1969)

αλλαξε για παντα την πορεια αυτου του οργανου, και εφερε μια νεα εποχη για την μουσικη.....
Αυτο ηταν....
Απο τοτε ολα αρχισαν να αλλαζουν!!!!!.....Και ολα αλλαξαν.....
Ολα πλεον θα στηριζοταν στην τελειωτικη μορφη που εδωσε ο Δοκτορ Moog  στο Synhtesiser....

Την Αφαιρετικη Μεθοδο Συνθεσης Ηχου (Substractive Synthesis)...

Ονομαστηκε ετσι διοτι σε αυτη την μεθοδο κανουμε χρηση των Φιλτρων (Filter Cutoff, Resonance) για να καθορισουμε το αρμονικο περιεχομενο, ενος ηχου πχ στα αναλογικα Synth ειναι οι αναλογικες γεννητριες (Oscillators), και στα ψηφιακα Synths, εχουμε τα Samples (δειγματα), οπου παλι με την χρηση των φιλτρων θα καθορισουμε το αρμονικο αυτο περιεχομενο που θα δωσει τον χαρακτηρα που θελουμε στον ηχο που θελουμε να φτιαξουμε.....

Ας τα δουμε λοιπον ενα ενα...

1ον) Oscillator-s (Γενητρια-ες  Ηχου-Ταλαντωτες)

Αυτο ειναι το πρωτο δομικο στοιχειο, το οποιο αποτελειται ενα Synthesiser.....
Απο αυτο το τμημα ξεκιναει η διαδρομη ενος Ηχου!!
Στα Αναλογικα οργανα την δουλεια αυτη την εκαναν (και κανουν) οι Voltage Controlled  Oscillators η εν συντομια VCO,s....
Αυτοι ειναι λοιπον καποιοι ταλαντωτες οι οποιοι με την βοηθεια του Ηλεκτρικου ρευματος, παραγουν τον βασικο ηχο του οπου ονομαζονται Κυματομορφες- Waveform και ειναι οι εξης:
1η) SINE: Βασικη ημιτονοειδης κυματομορφη οπου το αρμονικο της περιεχομενο αποτελειται μονο απο την θεμελειωδη συχνοτητα...

2η)SQUARE: Τετραγωνικη κυματομορφη (μοιαζει με ηχο κλαρινου) και δεν περιεχει πολυ πλουσιες αρμονικες...

3η)SAW ή αλλιως SAWTOOTH: Πριονοειδης κυματομορφη με πολυ πλουσιες αρμονικες (η κυματομορφη που φτιαχνουμε συνηθως Σκυλοβιολια), και γενικως ειναι καταληλη για παρα πολλους συνθετικους ηχους πχ Strings Pad, Leads κτλ,......

3η)PULSE: Παλμικη κυματομορφη που ειναι στην ουσια μια παραλαγη της Square wave με λιγο διαφορετικο αρμονικο περιεχομενο...

4η)TRIANGLE: Τριγωνικη κυματομορφη που ειναι απλη σχετικα κυματομορφη ομως εχει περισσοτερες αρμονικες συχνοτητες (υψηλες) και ειναι καταληλη γενικως για λαμπερους ηχους, ή σε συδυασμο με αλλη να εχει ενα τραχυ και λαμπερο αποτελεσμα....

Στην Δευτερη τωρα περιπτωση Oscillators ειναι αυτα που εχουμε σε ψηφιακα οργανα (ολα αυτα που εχουμε εμεις πχ Triton, M-1, Fantom και απαντα τα οργανα που μπορουν να επεξεργαστουν μεσα του ηχους), εχουμε την περιπτωση των αποθηκευμενων ψηφιακων Δειγματων-Κυματομορφων- Samples.....
Εδω εχουμε τα κλασσικα πλεον δειγματα οπου εχουν υποστει looping για λογους οικονομιας της μνημης (ROM-RAM) του καθε οργανου, και μπορει ο χρηστης να επιλεξει μεσα απο τον αριθμο των Oscillators που διαθετει το οργανο του (πχ το Triton εχει 3 Oscillators) να επιλεξει σε καθε Oscillator, την κυματομορφη που θελει ωστε να φτιαξει τον ηχο του.....

Το δευτερο τμημα που θα συναντησουμε στην διαδρομη ηχου σε ενα Synthesiser ειναι τα Φιλτρα (Filters) VCF,s  DCF,s κτλ
Αυτο το τμημα θα λεγαμε οτι ειναι το ΚΑΛΕΜΙ του Synth οπου εδω διαμορφωνεται η χροια του ηχου....
Φανταστειται το Filter κατι σαν Equaliser οπου με αυτο το εργαλειο δυνουμε την χροια που θελουμε στην προκειμενη περιπτωση στον ηχο μας....

Εχουμε συνηθως 3-4 ειδη φιλτρων:
1) Low Pass Filter, οπου αυτο επιτρεπει την διελευση των χαμηλων συχνοτητων οταν του κανουμε χρηση, και αρχιζει να αποκοπτει αρχιζοντας απο τις υψηλες συχνοτητες.
Φανταστειται οτι εχεται ενα  Equaliser και αρχιζεται να κοβεται συχνοτητες απο δεξια προς αριστερα (δηλαδη απο τις πριμες να κατεβαινετε προς τις μπασες)...
Παντα εδω η κληση αποκοπης ειναι μεγαλη και οπου περναει απλα (σαρωνει) και δεν αφηνει τιποτα να ακουστει σε αυτες τις συχνοτητες που περασε.....
2)Ηigh Pass Filter: Εδω ειναι ακριβως το αντιθετο....
Δηλαδη αρχιζει δηλαδη η αποκοπη απο χαμηλα και παει στα υψηλα....
Με αλλα λογια αρχιναμε απο τις μπασες συχνοτητες και παμε στις πριμες....
3)Band Pass Filter: Εδω τωρα επιτρεπει το φιλτρο να περασουν μονο μια επιλεγμενη ζωνη συχνοτητων....Δηλαδη επιλεγουμε μια ζωνη με καποια καμπυλη (οπως σε ενα EQ) και αφηνει μονο αυτες να ακουστουν γι΄αυτο και αυτα τα φιλτρα συνηθως παραγουν τραχυ και παραμορφωμενο πολλες φορες ηχo, και αυτο διοτι ανοιγει κατα αρκετα db την ζωνη συχνοτητων  ωστε παραγει καποιου ειδους παραμορφωση.....

Το αλλο δομικο στοιχειο που περιεχει το φιλτρο ειναι το λεγομενο <Resonance>...
Aυτο που κανει αυτο το εργαλειο, ειναι να ενυσχυει γυρω απο την επιλεγμενη συχνοτητα αποκοπης (που ειπαμε παραπανω) τις συχνοτητες γυρω απο αυτην που εχουμε επιλεξει εκεινη την στιγμη με το Φιλτρο, και δημιουργει το φαινομενο του συντονισμου....
Aνοιγει δηλαδη τις συχνοτητες γυρω απο την επιλεγμενη ζωνη
αποκοπης, και με το φιτρο μετα βρισκουμε το σημειο που μας αρεσει για να δωσουμε το επιθυμητο αποτελεσμα.....

Μεχρι εδω καλα;;;;;

Αν ναι, παμε στην επομενη σταση μας που ονομαζεται LFO.....
(low-frequency oscillator) Tαλαντωτης χαμηλης διελευσης.
Αυτος λοιπον δεν ειναι τιποτε αλλο απο αλλο ενα ταλαντωτη (Oscillator) οπου ομως εδω δουλευει σε εξαιρετικα χαμηλες συχνοτητες (συνηθως 2hz) και δεν γινεται αντιληπτος απο τον ανθρωπο....
To μονο που γινεται αντιληπτο ειναι το αποτελεσμα του αφου με την δρομολογηση του σε διαφορα τμηματα του Synth, παραγει συνηθως το γνωστο Vibrato.....
Ειναι δηλαδη ενα εργαλειο διαμορφωσης-εξελιξης του ηχου, που ομως μετεπειτα αποκτησε αμετρητους τροπους χρησης πχ να μπορει αυτοματα να ανοιγοκλεινει το φιλτρο, να κανει Panning δεξια αριστερα τον ηχο, και παρα, μα παρα πολλους τροπους μεχρι σημερα.....
Παροτι δηλαδη ειναι μια απλουστατη ιδεα, πηρε τελικα εξαιρετικα πολλες δημιουργικες διαστασεις.....

Και τελος τι αλλο; Το τμημα το Ενυσχητη (Εnvelope Generator)
Εδω με τα γνωστα Attack, Decay, Sustain, Release, δινουμε την τελικη δυναμη που θα εχει ο ηχος στο πατημα καθε πληκτρου..
Με το Attack ρυθμιζουμε τον χρονο που κανει ο ηχος για να παει στην τελικη του ενταση.
Στο Decay  ρυθμιζουμε τον χρονο που κανει ο ηχος να φτασει απο το μεγιστο σημειο εντασης (Attack) στο σημειο που ονομαζεται Sustain....
Αυτο ειναι το σημειο που μενει σταθερη η ενταση του ηχου μας για οση ωρα παταμε τα πληκτρα, και τελος το Release ειναι ο χρονος που θα ηχει ο ηχος μας απο την στιγμη που θα αφησουμε τα πληκτρα......

Και εδω τελειωσε αυτη η προσπαθεια να σας οδηγησω στην βασικη διαδρομη που κανει ενας ηχος σε ενα Synthesiser.....
Βεβαια αυτα ειναι μονο τα βασικα δομικα στοιχεια του Synth....
Απο εκει και επειτα υπαρχουν απειρα στοιχεια διαμορφωσης και παραλλαγες για καθε οργανο.....
Ομως παντα ο βασικος δρομος σε αυτη τη μεθοδο συνθεσης ειναι ενας.......



Το άρθρο είναι γραμμένο από τον  Sokratis1974

armonistas78
orea
19
Apr
Golis
R E S P E C T ! ! !
25
May
GeorgiosZaimis
Respect stin niosti!
22
Jan
 
1058080 UNIQUE VISITORS SINCE '23 JANUARY 2008'
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

 
tpl_foot_l
  MIDIPART.GR - DOWNLOADS AREA || FORUMS || ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ || FACEBOOK GROUP
  ©  2008-19 || All rights reserved
Template designed by MemHT.com
tpl_foot_r
 
MemHT Portal is a free software released under the GNU/GPL License by Miltenovik Manojlo
Loaded in: 0.50