TIPS για το Cubase

Θέματα σχετικά με κάρτες ήχου, και software
User avatar

Topic author
toylos Admin
Administrator
Administrator
Posts: 879
Joined: Sat Apr 14, 2012 1:39 am
Reputation: 1
Όνομα / Name: Γιώτης
Τοποθεσία (Location): Ελλάδα
Μουσικό όργανο / Music Instrument: Πλήκτρα
Μοντέλο οργάνου / Music Instrument Model: KORG KRONOS X 61 + KORG Pa4x 61 + KORG TRITON EXTREME 76(MOSS,96ΜΒ)
Πώς μάθατε για το midipart / How did you find midipart site: Αναζήτηση από το Google
Τι ψάχνετε στο midipart / What are you looking for in midipart site: Ενημερωση,Ανταλλαγή απόψεων
Location: Αριδαία
x 1
x 7
Group: Administrators
Has thanked: 2 times
Gender: Male
Flag: Greece
Zodiac: Taurus
Status: Offline

TIPS για το Cubase

Post #1 by toylos Admin » Sun Jun 03, 2012 10:56 pm

(Μεταφορά από το παλιό φόρουμ)

Σας μάζεψα τα καλύτερα κολπάκια του Cubase. Μερικοί ίσως τα χρησιμοποιείτε ήδη. Για τους υπόλοιπους είναι εκπλήξεις!

Οταν το Cubase είναι σταματημένο και εμείς παίζουμε ( όντας σε MIDI track ) κάτι στο κλαβιέ για να προβάρουμε τι θα γράψουμε, μην ανυσηχείτε αν παίξατε κάτι καλό και δεν γράφατε....γιατί το cubase ΓΡΑΦΕΙ ΠΑΝΤΑ οτι παιζουμε στο midi keyboard!!! Πατήστε SHIFT και αστερίσκο ( * ) και το πρόγραμμα θα σας εναποθέσει όλα αυτά που παίζατε μέχρι αυτή τη στιγμή, στο midi track που βρίσκεστε. Για λεπτομέρειες κάντε search για ?retrospective record?. Ο αριθμός των νοτών που θα «θυμάται» το cubase ρυθμίζεται, στα Preferences-Record-Midi, και είναι ήδη ρυθμιζμένο στα10000 midi events?

Δεξί click πάνω στο pan ( στο μείκτη, σε όλα τα είδη των Stereo tracks ), και επιλέγουμε ?Stereo Dual Panner?.
Το control για panning μετατρέπεται σε δύο ανεξάρτητα pan controls ( ένα για κάθε πλευρά του stereo σήματος ). Ετσι έχουμε δυνατότητα αναστροφής της στερεοφωνίας, (δηλαδή το δεξί άκρο να έρθει αριστερά και αντίστροφα ), και μείωση του εύρους της στερεοφωνίας ( αν τα φέρουμε και τα δύο στο κέντρο, το track γίνεται μονοφωνικό ).

Κρατώντας πατημένα τα SHIFT και ALT, πατήστε το μικρό ?e? σε ένα track όπου έχετε κάνει insert κάποια plugins. Θα ανοίξουν τα panels ΟΛΩΝ αυτων των plugins, για εκείνο το track. Προσοχή, ίσως ανοίξουν το ένα πάνω στο άλλο, και αν κάποιο plugin έχει μικρότερο panel από άλλο, δεν θα φαίνεται. Αν τώρα πατήσετε μόνο το SHIFT και το ?e? θα ξανακλείσουν τα panels.

Κρατώντας πατημένο το CONTROL και κάνοντας click πάνω σε κάποιο fader η ποτενσιόμετρο, αυτό πάει αμέσως στη «μηδενική» θέση.

Κάθε φορά που κλικάρουμε με την «κόλλα» σε κάποιο part, αυτό κολλάει με το επόμενο part και γίνονται ένα.( Αυτό είναι το ευνόητο... )
Αν όμως χρησιμοποιήσουμε την κόλλα σε συνδυασμό με το ALT σε κάποιο part, κολλάμε όλα τα parts ( που βρίσκονται δεξιά απ?αυτό μέχρι το τελευταίο του ίδιου track ), με μια κόλληση.

Κρατώντας πατημένο το ALT και χρησιμοποιώντας το ψαλίδι για να κόψουμε κάποιο part, αυτό κόβεται σε πολλά ίσομήκη parts, ανάλογα σε ποιο σημείο του θα κόψουμε. Δηλαδή αν έχουμε ένα Midi part 16 μέτρα και πατήσουμε το ψαλίδι στο 3ο του μέτρο ενώ κρατάμε το ALT, αυτό θα κοπεί σε 5 τρίμετρα parts και ενα μονόμετρο.


- Have fun ?
Βαγγέλης Σπανακάκης

πηγή: http://www.planetrec.eu

6 ακόμη πιο μικρά tips για το Cubase
?kai giati six Vangelis?
Ένα για κάθε μέρα, και μια μέρα άτυπη ( χωρίς tip! ), ρεπό!


FREEZE VSTi ( καλοκαιριάτικα...freeeeze )
Όταν έχουμε στο song μας πολλά VST instruments, κάποια από αυτά τρώνε μνήμη και resources, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα.
Υπάρχει μια λειτουργία στο cubase όπου μπορούμε να ?παγώσουμε? οποιοδήποτε VSTi, δηλαδή να μετατρέψουμε όλο το MIDI παίξιμό τους σε WAV και να το ?ξεφωρτόσουμε? προσωρινά ( η και μόνιμα, αν δεν πρόκειται να ξαναδιορθώσουμε κάτι στο παίξιμό του ). Θα παίζει πλέον ένα νεο-δημιουργημένο WAV, και το Midi track του ?παγωμένου? θα είναι ανενεργό.
Για να παγώσουμε ένα VSTi:
1) Devices>VST Instruments ( η F11 )
2) Επιλέγουμε ποιό/ποιά instrument(s) θέλουμε να παγώσουμε, πατώντας το μικρό εικονίδιο Instrument Freeze ( τέρμα αριστερά στο πινακάκι αυτό, μοιάζει με αστερίσκο, η χιονοστιβάδα )
3) Στο επόμενο πινακάκι που εμφανίζεται, επιλέγουμε αν θέλουμε να παγώσουμε μόνο το midi παίξιμο ( Freeze Instrument Only ), η και τα plugins που έχουμε βάλει στο αντίστοιχο audio track του συγκεκριμένου synth! (Freeze Instrument and Channels ). Αν το Vsti έχει μεγάλες ουρές λόγω delay κλπ...ίσως χρειαστεί να αυξήσουμε το Tail Size περισσότερο από 5 seconds. ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΙΚΑΡΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ?UNLOAD INSTRUMENT WHEN FROZEN??(?ξεφόρτωσε το VSTi αφού το παγώσουμε? )
4) Σ?αυτό το σημείο αφού πατήσουμε το κομβίον της ?ψύξης!? θα δούμε οτι το πρόγραμμα, έφτιαξε ένα καινούργιο φάκελο μέσα στο φάκελο του τραγουδιού μας, τον ονόμασε Freeze, και εκεί μέσα δημιούργησε ένα wav με το παίξιμο ( η και plugins ) του instrument εκείνου.
Είναι σαν να κάναμε mixdown το track του VST instrument που παγώσαμε!
Με τη διαφορά οτι, είναι πάντα προσωρινό το πάγωμα: όποτε θέλουμε το ξε-παγώνουμε, συνεχίζουμε τυχών διορθώσεις στο VST, και το ξαναπαγώνουμε όταν είναι έτοιμο...
Επίσης σ?αυτό το σημείο, στο αντίστοιχο Midi track βλέπουμε οτι ?κλειδώνουν τα κουτάκια στη θέση τους? και (ΑΝ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ freeze instrument and channels ) οτι τα plugins στο audio track του κλειδώνουν κιαυτά...Που σημαινει οτι έχουν ξε-φορτωθεί απο τη μνήμη τα plugins και το VST Instrument.
Ξεπαγώνουμε με το ίδιο κουμπί...στις επιλογές του πίνακα ξεπαγώματος μπορούμε να κρατήσουμε το wav που είχε δημιουργηθεί πατώντας Keep Freeze Files, η να ξεπαγώσουμε σβήνοντας ταυτόχρονα το wav πατώντας απλά Unfreeze?


DISABLE AUDIO TRACKS
Απλό και γρήγορο tip?Οταν κάνουμε mute σε audio tracks που πιθανώς δε χρειάζονται πια, αυτά λόγω του mute ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ μεν? ΑΛΛΑ Η ?ΒΕΛΟΝΑ? ΤΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ και τα buffers ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ακόμη!
Οπότε...όταν δε θέλουμε κάποια audio tracks στο τραγούδι μας, αλλα για κάποιο λόγω τα αφήνουμε στο Project, για οπτική αναφορά η οτιδήποτε άλλο...ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ MUTE?αλλά DISABLE TRACK:
1) Επιλέγουμε το track
2) Κάνουμε δεξί click και επιλέγουμε Disable Track. Ως ένδειξη, γίνεται ΓΚΡΙ.
3) Το mute δεν χρειάζεται. Το track αποκόπτεται εντελώς, απαλύνοντας έτσι το σύστημα στο playback των υπόλοιπων tracks. Εννοείται οτι όποτε θελήσουμε κάνουμε πάλι Enable Track.

QUANTIZE OFF = ???
Αν είμαστε από αυτούς που δεν κάνουν quantize στα παιξίματά μας (εκτός αν πρέπει να δώσουμε το mechanic feel σε κάποιο όργανο ), τότε επιλέγουμε QUANTIZE OFF ( απενεργοποιούμε το SNAP στο κεντρικό παράθυρο, η αλλιώς πάμε MIDI>Advanced Quantize>Undo Quantize.
Και τι πετυχαίνουμε έτσι? Να γραφούν χρονικά οι midi νότες ακριβώς εκεί που τις παίξαμε χρησιμοποιώντας το MIDI κλαβιέ μας?.σωστά???
Wrong?error..error?mistake?blip?glup?ΛΑΘΟΣ!
TO CUBASE με την εγκατάστασή του, χωρίζει το κάθε τέταρτο ενός μουσικού μέτρου σε 480 χρονικές στιγμές. Αρα με το ?OFF QUANTIZE? οι νότες μας ?μαγνητίζονται? σε μία από τις 480 αυτές χρονικές στιγμές. Ο πραγματικός χρόνος όμως έχει πολύ περισσότερες...
Αν λοιπόν θέλουμε να έχουμε ακόμη πιο φυσικό παίξιμο στα midi...θα πάμε FILE>Preferences>MIDI και θα ανεβάσουμε κατά βούληση (τρώει μνήμη όσο ανεβαίνει το νούμερο, αλλά δε μασάμε, έχουμε δυνατό PC) το νουμεράκι που λέει:MIDI Display Resolution?bla bla? PPQBase:480. To default είναι 120 ticks.
Δεν το έχω δοκιμάσει στο τέρμα του (1000 ticks) αλλά ότι και να βάλουμε μεγαλύτερο από 120 καλύτερο και φυσικότερο θα είναι...


IMPORT MP3
(αυτό θα το πω γρήγορα )
Οταν Κάνουμε Import Ένα Mp3 στο Cubase Αυτό Το Mp3 Μετατρέπεται Σε Wav Με Το Ετσι Θελει To Cubase.Αν Δε Βιαζόμαστε Μπορουμε Να Μετατρεψουμε Το Mp3 Σε Wav Με Καποιο Προγραμμα Που Κανει Μονο Αυτή Τη Δουλεια Αρα Καλυτερη Μετατροπη Και Να Κανουμε Import Eνα Ποιοτικότερο Wav.

TRANSPOSE +- 2 semitones
Οταν είναι όλα (τα MIDI) έτοιμα και είμαστε στη φάση να γράψουμε φωνή και πιθανώς φυσικές κιθάρες κλπ...ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ Tracks ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ Ρυθμικών (DRUMS, DRUMLOOPS, PERCUSSION, PERCUSSION LOOPS), και εκτός των sound effects?
KAI KANOYME TRANSPOSE ΕΝΑ Η ΔΥΟ ΗΜΙΤΟΝΙΑ ΠΑΝΩ Η ΚΑΤΩ.
Πιθανώς να ανακαλύψουμε οτι το κομμάτι ?ακούγεται καλύτερα? σε εκείνο το key.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι γιατί γίνεται αυτό...we?ll talk about it some other time?
Ενας απλός λόγος είναι επειδή τα τύμπανα ΕΧΟΥΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ και ΝΟΤΑ αλλά δεν είναι εμφανής σε πολλούς από μας, οπότε με κάποια μικρή αλλαγή τονικότητας των μελλοδικών οργάνων, τα «κουρδίζουμε» καλύτερα μεταξύ τους...
Βασική προυπόθεση για την αλλαγή είναι να έχει περιθώριο η γραμμή της μελωδίας και η έκταση της ΦΩΝΗΣ! Επίσης αν οι κιθάρες έχουν κάποιο ιδιαίτερο κούρδισμα η «ανοιχτές» χορδές, τότε μπορούμε μόνο transpose προς τα πάνω, και υποχρεωτική χρήση capotasto. Anyway, δοκιμάστε το, με ένα απλό undo επανέρχονται όλα στη θέση τους.


MIDI VOLUME
(και ένα απλό που ίσως το ξέρετε ήδη...για να λουφάρω και λίγο )
Οταν θέλουμε να κάνουμε fade-in η fade-out σε ένα VST synth?καλό είναι να MHN αλλάζουμε την ένταση με MIDI VOLUME (που χαρακτηριστικά, είναι OFF όταν πρωτοδημιουργούμε το Midi track)?
?Αλλά καλύτερα να χρησιμοποιούμε το fader στο αντίστοιχο AUDIO Track του συγκεκριμένου VST, σε συνδυασμό με automation για να γράψουμε τα fades
Ο λόγος είναι γιατί οι τιμές έντασης που μπορεί να πάρει ένα όργανο με MIDI VOLUME είναι μόνο απο το OFF μέχρι το 127. Ενώ με το αντίστοιχο fader στο audio channel του, οι τιμές είναι πολύ περισσότερες. Ετσι ακούγεται πιο ομαλό το fade?
Επίσης ετσι μειώνουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ την ένταση στο όργανο αυτό, άρα και τον θόρυβο που μπορεί να κουβαλάει το virtual synth αυτό (ΝΑΙ, ορισμένα VSTi EXOYN θόρυβο!).


Βαγγέλης Σπανακάκης
πηγή: www.planetrec.eu
http://www.planetrec.eu

6 ακόμη πιο μικρά tips για το Cubase
?kai giati six Vangelis?
Ένα για κάθε μέρα, και μια μέρα άτυπη ( χωρίς tip! ), ρεπό!


FREEZE VSTi ( καλοκαιριάτικα...freeeeze )
Όταν έχουμε στο song μας πολλά VST instruments, κάποια από αυτά τρώνε μνήμη και resources, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα.
Υπάρχει μια λειτουργία στο cubase όπου μπορούμε να ?παγώσουμε? οποιοδήποτε VSTi, δηλαδή να μετατρέψουμε όλο το MIDI παίξιμό τους σε WAV και να το ?ξεφωρτόσουμε? προσωρινά ( η και μόνιμα, αν δεν πρόκειται να ξαναδιορθώσουμε κάτι στο παίξιμό του ). Θα παίζει πλέον ένα νεο-δημιουργημένο WAV, και το Midi track του ?παγωμένου? θα είναι ανενεργό.
Για να παγώσουμε ένα VSTi:
1) Devices>VST Instruments ( η F11 )
2) Επιλέγουμε ποιό/ποιά instrument(s) θέλουμε να παγώσουμε, πατώντας το μικρό εικονίδιο Instrument Freeze ( τέρμα αριστερά στο πινακάκι αυτό, μοιάζει με αστερίσκο, η χιονοστιβάδα )
3) Στο επόμενο πινακάκι που εμφανίζεται, επιλέγουμε αν θέλουμε να παγώσουμε μόνο το midi παίξιμο ( Freeze Instrument Only ), η και τα plugins που έχουμε βάλει στο αντίστοιχο audio track του συγκεκριμένου synth! (Freeze Instrument and Channels ). Αν το Vsti έχει μεγάλες ουρές λόγω delay κλπ...ίσως χρειαστεί να αυξήσουμε το Tail Size περισσότερο από 5 seconds. ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΙΚΑΡΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ?UNLOAD INSTRUMENT WHEN FROZEN??(?ξεφόρτωσε το VSTi αφού το παγώσουμε? )
4) Σ?αυτό το σημείο αφού πατήσουμε το κομβίον της ?ψύξης!? θα δούμε οτι το πρόγραμμα, έφτιαξε ένα καινούργιο φάκελο μέσα στο φάκελο του τραγουδιού μας, τον ονόμασε Freeze, και εκεί μέσα δημιούργησε ένα wav με το παίξιμο ( η και plugins ) του instrument εκείνου.
Είναι σαν να κάναμε mixdown το track του VST instrument που παγώσαμε!
Με τη διαφορά οτι, είναι πάντα προσωρινό το πάγωμα: όποτε θέλουμε το ξε-παγώνουμε, συνεχίζουμε τυχών διορθώσεις στο VST, και το ξαναπαγώνουμε όταν είναι έτοιμο...
Επίσης σ?αυτό το σημείο, στο αντίστοιχο Midi track βλέπουμε οτι ?κλειδώνουν τα κουτάκια στη θέση τους? και (ΑΝ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ freeze instrument and channels ) οτι τα plugins στο audio track του κλειδώνουν κιαυτά...Που σημαινει οτι έχουν ξε-φορτωθεί απο τη μνήμη τα plugins και το VST Instrument.
Ξεπαγώνουμε με το ίδιο κουμπί...στις επιλογές του πίνακα ξεπαγώματος μπορούμε να κρατήσουμε το wav που είχε δημιουργηθεί πατώντας Keep Freeze Files, η να ξεπαγώσουμε σβήνοντας ταυτόχρονα το wav πατώντας απλά Unfreeze?


DISABLE AUDIO TRACKS
Απλό και γρήγορο tip?Οταν κάνουμε mute σε audio tracks που πιθανώς δε χρειάζονται πια, αυτά λόγω του mute ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ μεν? ΑΛΛΑ Η ?ΒΕΛΟΝΑ? ΤΟΥ ΣΚΛΗΡΟΥ και τα buffers ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ακόμη!
Οπότε...όταν δε θέλουμε κάποια audio tracks στο τραγούδι μας, αλλα για κάποιο λόγω τα αφήνουμε στο Project, για οπτική αναφορά η οτιδήποτε άλλο...ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ MUTE?αλλά DISABLE TRACK:
1) Επιλέγουμε το track
2) Κάνουμε δεξί click και επιλέγουμε Disable Track. Ως ένδειξη, γίνεται ΓΚΡΙ.
3) Το mute δεν χρειάζεται. Το track αποκόπτεται εντελώς, απαλύνοντας έτσι το σύστημα στο playback των υπόλοιπων tracks. Εννοείται οτι όποτε θελήσουμε κάνουμε πάλι Enable Track.

QUANTIZE OFF = ???
Αν είμαστε από αυτούς που δεν κάνουν quantize στα παιξίματά μας (εκτός αν πρέπει να δώσουμε το mechanic feel σε κάποιο όργανο ), τότε επιλέγουμε QUANTIZE OFF ( απενεργοποιούμε το SNAP στο κεντρικό παράθυρο, η αλλιώς πάμε MIDI>Advanced Quantize>Undo Quantize.
Και τι πετυχαίνουμε έτσι? Να γραφούν χρονικά οι midi νότες ακριβώς εκεί που τις παίξαμε χρησιμοποιώντας το MIDI κλαβιέ μας?.σωστά???
Wrong?error..error?mistake?blip?glup?ΛΑΘΟΣ!
TO CUBASE με την εγκατάστασή του, χωρίζει το κάθε τέταρτο ενός μουσικού μέτρου σε 480 χρονικές στιγμές. Αρα με το ?OFF QUANTIZE? οι νότες μας ?μαγνητίζονται? σε μία από τις 480 αυτές χρονικές στιγμές. Ο πραγματικός χρόνος όμως έχει πολύ περισσότερες...
Αν λοιπόν θέλουμε να έχουμε ακόμη πιο φυσικό παίξιμο στα midi...θα πάμε FILE>Preferences>MIDI και θα ανεβάσουμε κατά βούληση (τρώει μνήμη όσο ανεβαίνει το νούμερο, αλλά δε μασάμε, έχουμε δυνατό PC) το νουμεράκι που λέει:MIDI Display Resolution?bla bla? PPQBase:480. To default είναι 120 ticks.
Δεν το έχω δοκιμάσει στο τέρμα του (1000 ticks) αλλά ότι και να βάλουμε μεγαλύτερο από 120 καλύτερο και φυσικότερο θα είναι...


IMPORT MP3
(αυτό θα το πω γρήγορα )
Οταν Κάνουμε Import Ένα Mp3 στο Cubase Αυτό Το Mp3 Μετατρέπεται Σε Wav Με Το Ετσι Θελει To Cubase.Αν Δε Βιαζόμαστε Μπορουμε Να Μετατρεψουμε Το Mp3 Σε Wav Με Καποιο Προγραμμα Που Κανει Μονο Αυτή Τη Δουλεια Αρα Καλυτερη Μετατροπη Και Να Κανουμε Import Eνα Ποιοτικότερο Wav.

TRANSPOSE +- 2 semitones
Οταν είναι όλα (τα MIDI) έτοιμα και είμαστε στη φάση να γράψουμε φωνή και πιθανώς φυσικές κιθάρες κλπ...ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ Tracks ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ Ρυθμικών (DRUMS, DRUMLOOPS, PERCUSSION, PERCUSSION LOOPS), και εκτός των sound effects?
KAI KANOYME TRANSPOSE ΕΝΑ Η ΔΥΟ ΗΜΙΤΟΝΙΑ ΠΑΝΩ Η ΚΑΤΩ.
Πιθανώς να ανακαλύψουμε οτι το κομμάτι ?ακούγεται καλύτερα? σε εκείνο το key.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι γιατί γίνεται αυτό...we?ll talk about it some other time?
Ενας απλός λόγος είναι επειδή τα τύμπανα ΕΧΟΥΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ και ΝΟΤΑ αλλά δεν είναι εμφανής σε πολλούς από μας, οπότε με κάποια μικρή αλλαγή τονικότητας των μελλοδικών οργάνων, τα «κουρδίζουμε» καλύτερα μεταξύ τους...
Βασική προυπόθεση για την αλλαγή είναι να έχει περιθώριο η γραμμή της μελωδίας και η έκταση της ΦΩΝΗΣ! Επίσης αν οι κιθάρες έχουν κάποιο ιδιαίτερο κούρδισμα η «ανοιχτές» χορδές, τότε μπορούμε μόνο transpose προς τα πάνω, και υποχρεωτική χρήση capotasto. Anyway, δοκιμάστε το, με ένα απλό undo επανέρχονται όλα στη θέση τους.


MIDI VOLUME
(και ένα απλό που ίσως το ξέρετε ήδη...για να λουφάρω και λίγο )
Οταν θέλουμε να κάνουμε fade-in η fade-out σε ένα VST synth?καλό είναι να MHN αλλάζουμε την ένταση με MIDI VOLUME (που χαρακτηριστικά, είναι OFF όταν πρωτοδημιουργούμε το Midi track)?
?Αλλά καλύτερα να χρησιμοποιούμε το fader στο αντίστοιχο AUDIO Track του συγκεκριμένου VST, σε συνδυασμό με automation για να γράψουμε τα fades
Ο λόγος είναι γιατί οι τιμές έντασης που μπορεί να πάρει ένα όργανο με MIDI VOLUME είναι μόνο απο το OFF μέχρι το 127. Ενώ με το αντίστοιχο fader στο audio channel του, οι τιμές είναι πολύ περισσότερες. Ετσι ακούγεται πιο ομαλό το fade?
Επίσης ετσι μειώνουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ την ένταση στο όργανο αυτό, άρα και τον θόρυβο που μπορεί να κουβαλάει το virtual synth αυτό (ΝΑΙ, ορισμένα VSTi EXOYN θόρυβο!).


Βαγγέλης Σπανακάκης
πηγή: www.planetrec.eu
-->
0 x

Image